2011 עונת התרבות בירושלים
  • ברגוע
  • מחול
שתפו
twitter
facebook
מחול אחרון ופרידה


עונת התרבות, בשיתוף פסטיבל ישראל ומוזיאון ישראל, שמחה לחבור אל בירות תרבותיות מהעולם ולארח את מסע ההופעות החשוב. גולת הכותרת, ללא ספק, הם ה-Events שיצר קאנינגהם במיוחד עבור חללים מוזיאליים. אלו אירועים חד-פעמיים, תלויי מקום, שמתהווים במיוחד בחלל נבחר. המופעים משלבים קטעים שונים מתוך הרפרטואר, כשהם מלווים במוסיקה חיה, וחלקי תלבושות או תפאורה מעבודות שונות. כש-Events  מתרחש בחלל מוזיאלי, הקירבה הלא שיגרתית בין הרקדנים לקהל מוסיפה מימד אינטימי ומטלטל לכל הנוכחים.

  

יחד, שותפים כולם לאירוע שלעולם לא יוכל לחזור על עצמו. זוהי חוויה חד פעמית, מרגשת ומאוד אישית, בה משוטט בקהל בעקבות ולצד הרקדנים למפגש שרק נקודת ההתחלה שלו מוגדרת. ה-Events במוזיאון ישראל יהיו האחרונים אי פעם בתולדות הלהקה. ללא ספק, מדובר ברגע של היסטוריה פיוטית. ובנוסף, יועלו שתי יצירות חשובות של קאנינגהם, Split Sides-I Soundance, באופן חד פעמי.

 

מנהל אמנותי, עונת התרבות בירושלים: איתי מאוטנר

מרכזת הפרויקט: טל הררי

 

Events - מרס קאנינגהם במוזיאון ישראל

9 ביוני, 19:00, 21:00

10 ביוני, 14:00, 16:00

11 ביוני, 22:30

המופע החגיגי ילווה בסיור מיוחד בין עבודות המוזיאון תוך התכתבות עם המופע עצמו. את הסיור ינחה מנכ"ל הלהקה וידידו הטוב של קאנינגהם – טרוור קרלסון. מופעי ה-Events  ישוטטו במוזיאון ויפתיעו – הקהל מתבקש להיות ערוך להליכה ולעמידה ממושכת.

  

סדנת תנועה לילדים – בהשראת הכוריאוגרף מרס קאנינגהם

אירוע מיוחד במסגרת פסטיבל ישראל - סדנת תנועה לילדים ולמשפחותיהם

7, 9 ביוני, 10:30, 12:00

מוזיאון ישראל

בהנחייתו של קווין טיילור , מנהל להקת מרס קאנינגהם מניו-יורק.

המשתתפים ייצרו בה "אירועי" ריקוד משלהם המבוססים על רשמים אישיים מהסובב אותם באולמות המוזיאון.

 

 

Splite Sides // Sounddance

6 ביוני, 21:00

אולם שרובר - תיאטרון ירושלים

Split Sides, שנוצר על ידי קאנינגהם ב-2003, מביא לבמה בצורה המזוקקת ביותר את תפישת הצ'אנס של היוצר. המופע, שיתקיים באולם שרובר, מציג קונספט פורץ דרך בבחירת סדר היצירות, המוזיקה והתלבושות. אלו האחרונים נבחרים כולם על סמך הטלת קוביה; כך שכל הופעה היא למעשה יצירה כמעט חדשה וחד פעמית. את המופע מלווה פס קול של שתיים מהלהקות החשובות של שנות האלפיים: Radiohead ו-Sigur Ros.

 

בהמשך למופע זה תועלה העבודה Sounddance. שמה נלקח מציטוט של הסופר מעורר ההשראה ג'יימס ג'ויס - “In the beginning was the sounddance”  . עבודה זו החלה כאחת מעבודות ה-Events של קאנינגהם אך קיבלה חיים משלה. ב-1975, תאר קאנינגהם את העבודה כמלאת חיות, מהירה ונמרצת. הרקדנים נשארים כולם על הבמה מתחילתה ועד סופה והחוויה אינטנסיבית ומעוררת במיוחד.



מוזיאון ישראל

התקיים בין 6-11.6.2011