מרסקמפוס

2011 עונת התרבות בירושלים
  • הפקת מקור
  • אמנות ציבורית
  • מחול
  • שיח
  • מפגש
  • בינלאומי
שתפו
twitter
facebook
שני פרויקטים מופלאים של עונת התרבות בירושלים – פסטיבל מתחת להר ומופעי הפרידה מלהקת המחול מרס קאנינגהם – נפגשו במרסקמפוס. הזמנו אתכם לקחת חלק באירוע חד-פעמי, עוצמתי והיסטורי בקנה מידה בינלאומי.



המורשת של מרס קאנינגהם שוברת את גבולות הבמה, המרחב והזמן. הכוריאוגרף הנודע לא רק הגדיר מחדש את חוקי עולם המחול ושילב כוחות עם מוזיקאים ואמנים פורצי דרך, אלא גם השפיע עמוקות על האופן שבו אנו מדברים, יוצרים וחושבים על מחול ופעולה בימתית. ומי יודע, לו היה יוצר בן זמננו, אולי היה משתתף מרכזי בפסטיבל מתחת להר.

לקראת ההופעות ואירועי המוזיאון של להקת המחול מרס קאנינגהם בירושלים, במשך התערוכה אמנות/חיים פעלה בגלריה יפו 23 סביבת מידע והשראה שכללה ספרים, מוסיקה וסרטים. במקביל התקיימו הרצאות, מפגשים, הקרנות סרטים וסדנת מחול ומחשב שהציבו זרקור על הפעילות האמנותית והתרבותית הייחודית של קאנינגהם.



צילומים: אוסקר אבוש



מה נשאר אחרי שרוקדים?
תכנית המורשת Legacy Plan
רביעי, 1.6, 19:00
טרבור קרלסון, מנכ"ל להקת המחול של מרס קאנינגהם
נעמי בלוך פורטיס, מנכ"לית משותפת של עונת התרבות בירושלים, לשעבר מנכ"לית ומנהלת אמנותית שותפה, להקת המחול בת-שבע

איך מנציחים מחול? איך מתעדים כוריאוגרפיה? אם מחול הוא אמנות התנועה בזמן, למה להקפיא אותו? ומה קורה אחרי שמתים?

תכנית המורשת של קרן מרס קאנינגהם היא מפה לעתיד, תכנית מפורטת של הכוריאוגרף שרצה להבטיח את שימור העבודות שלו גם אחרי מותו. בימים אל עמלים מומחים על הכנת קפסולות מחול ליותר מ-200 עבודותיו של קאנינגהם, ואחרי השלמתן תסגר להקת המחול.

זהו מפעל מרתק וראשון מסוגו הנועד לאפשר לדורות הבאים ללמוד ולרקוד עבודות מחול של כוריאוגרף שעזב את גופו. טרבור קרלסון, האדם המופקד על נכסי התרבות היקרים הללו הציג את תכנית המורשת ודן בפרטיה ובהשלכותיה יחד עם נעמי בלוך פורטיס.

How to Watch a Merce Cunningham Concert?
8 Entry points and 3 exit strategies
חמישי, 2.6, 19:00
בוני ברוקס, יו"ר המחלקה למחול, מכללת קולומביה שבשיקגו

איך לצפות בהופעה של מרס קאנינגהם? ארבעה ימים לפני ההופעה של להקת מרס קאנינגהם בירושלים הציגה והדגימה חוקרת המחול בוני ברוקס מושגי יסוד באסתטיקה של מרס קאנינגהם, שמונה נקודות לכניסה אפשרית ושלוש דרכי יציאה.

סדנת DanceForms
שישי, 3.6, 10:00-14:00
בהדרכת טרבור קרלסון, מנכ"ל להקת המחול של מרס קאנינגהם

דאנספורמס היא תוכנת אנימצית-מחשב פשוטה לכתיבת כוריאוגרפיה שמרס קאנינגהם היה בצוות הפיתוח שלה והשתמש בה מאז 1991בכל עבודותיו. טרבור קרלסון הנחה את המשתתפים בהיכרות עם טכניקות של קאנינגהם ואפשר להם ליצור 'ארועי מחול' משלהם שירקדו חבריהם לסדנה. כל המשתתפים פעלו ככוריאוגרפים וגם כרקדנים ולקחו חלק בתהליך מיוחד שבו היו בעמדה של יוצר וגם של פרפורמר.

מרסקמפוס/רעש
שבת 4.6
אוצר: אילן וולקוב

17:30סרטים על מרס קאנינגהם ומוסיקאים שעבדו איתו: ג'ון קייג', דייויד טיודור, טקהיסה קוסוגי
20:00הופעות מוסיקה

יוסי מר-חיים: סיפורי קייג'- עבודה חדשה שהוקדש לקייג'/קאנינגהם.

5יצירות של ג'ון קייג':
Imaginary Landscape No. 4 (יצירה ל12מקלטי רדיו ו-24מבצעים)
Child of Tree (אלכס דרול) – יצירה לקקטוסים
One (רם גבאי) – יצירה לכלי הקשה
סוויטה לפסנתר צעצוע
Six– יצירה לכלי הקשה

סט סולו של ג'סי סטיילז
(מוזיקאי ואיש הסאונד בלהקת המחול של מרס קאנינגהם)

אמנות ומחול
ראשון, 5.6, 19:00
שיחה עם חברי להקת המחול של מרס קאנינגהם

על שיתופי הפעולה של מרס קאנינגהם עם אמנים כמו ג'ון קייג', רוברט ראושנברג, ג'ספר ג'ונס, נאם ג'ון פאיק, רדיוהד וסיגור רוס, במוסיקה, וידאו, תפאורה ואובייקטים, ואיך זה לרקוד בעבודה של מרס קאנינגהם. הדיון כלל גם שאלות על כוריאוגרפיה בחלל אמנות וה'אירועים' (Events) של מרס קאנינגהם.

האם גלריה היא במה? האם במה היא גלריה? איך משפיעים אובייקטים של אמנות על תנועה של בני אדם? מה ההבדל בין שיתוף פעולה אמנותי ליצירה סימולטנית? מה יכולה אמנות לעשות למחול ומה מחול עושה לאמנות?

קאנינגהם: עבר, הווה ועתיד
שני, 6.6, 19:00
שיחת טרום-הופעה עם טרבור קרלסון, מנכ"ל להקת המחול של מרס קאנינגהם

שעתיים לפני הופעת להקת המחול של מרס קאנינגהם בירושלים קיימנו שיחה על סיפורה של הלהקה בת ששת העשורים, מידע מיוחד על העבודות שבוצעו על הבמה באולם שרובר באותו הערב ודיון על עתידה של מורשת קאנינגהם לדורות הבאים.

השיחה ארכה שעה בדיוק והסתיימה בדיוק בזמן הנחוץ להגיע להופעה, וחתמה את אירועי מרסקמפוס.
ההרצאות והסדנא נערכו בשפה האנגלית.

בצלאל

עלה בתאריך: 1 ביוני 2011