העולם הזה

2012 מתחת להר
  • אקספרימנטלי
  • הפקת מקור
  • אמנות ציבורית
שתפו
twitter
facebook
אמנים עושים חדשות


מדי יום שודרה בתכנית 'לונדון וקירשנבאום' בערוץ 10, כתבת חדשות שיצרו אמני וידאו. הכתבות עסקו בכל העומד על סדר היום הציבורי, מדיני, חברתי, כלכלי ותרבותי בישראל ובבירה. עבור המהדורה, הזמנו אמני וידאו מובילים להיכנס לנעליים של כתב החדשות, להרחיב אותן ולהתאים אותן למידותיהם, להשקפת עולמם ולניסיונם היצירתי האישי.



צילומים: חיים יפים ברבלט


מטרת הפרויקט הייתה בראש ובראשונה לפעול בתוך גוף שידור מרכזי ולייצר בו אפשרויות אחרות מאופני הסיקור המקובלים. הפרויקט בחן את האפשרויות של פעולת אמנים כעיתונאים, והציע התבוננות בכתבת חדשות כעבודת אמנות. זה היה ניסיון לפעול במרחב של תקשורת ההמונים כמרחב תצוגה של עבודות אמנות: עבודות המבוססות על ההווה, משדרות נאמנות למתרחש במציאות, סקרנות באשר למדיום הטלויזיוני, ואחריות לייצוג וסיקור של אירועים בחברה הישראלית.

האמנים המשתתפים: בועז ארד, ניר עברון, נירה פרג ואלהם רוקני

 

מדי ערב התאספנו לצפייה בשידור החי של כתבת האמן בטלויזיה ולאחריה דיון עם האמנים, אנשי טלויזיה ותקשורת, חוקרי וידאו ואמנות ומומחים בתחומים בהם עוסקות הכתבות.
---------------------
אלי ערמון אזולאי ילידת צרפת (1987) כתבת אמנות במוסף "גלריה", "הארץ"

אלהם רוקני ילידת איראן (1980) עברה עם משפחתה לישראל בגיל 9. כיום מתגוררת ועובדת בת"א. היא בוגרת התואר הראשון והשני של האקדמיה לאמנות בצלאל.
גוף היצירה של רוקני כולל מיצבי וידאו ורישומים העוסקים בשאלות כלליות על אודות זיכרון ורגשות, תוך כדי עיסוק במצבים יום-יומיים וההיסטוריה האישית שלה כמהגרת. עבודותיה חוקרות מציאות מורכבת ומרובת פנים, ומאתגרות את הגבולות הקיימים של הסדר הפיסי כמו גם המדיני. דרך כך, היא חושפת רגשות וזכרונות מודעים ושאינם מודעים.

ניר עברון יליד ישראל (1974) הוא אמן וידאו וצלם בוגר התואר הראשון במחלקה לצילום בבצלאל ותואר שני בבית הספר לאמנות סלייד בלונדון. עבודותיו מתמקדות בתהליכי זכרון ובשאלות של ייצוג ובו בזמן חוקרות את אמצעי המבע וחומריו. עבודותיו הוצגו בארץ ובעולם בגלריות, מוזיאונים, ביאנלות ופסטיבלים ביניהם הביאנלה השישית לאמנות בברלין, פסטיבל הסרטים הבינלאומי ברוטרדם, מוזיאון הצילום בפריס, מוזיאון תל אביב והמרכז לאמנות עכשווית בתל אביב. עברון מלמד במחלקה לצילום בבצלאל ובמדרשה לאמנות בבית ברל.

נירה פרג נולדה בישראל (1969), חיה בשנות התשעים בניו יורק, שם גם סיימה לימודי תואר ראשון בקופר יוניון. עם חזרתה לישראל, סיימה את התואר השני של האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל בירושלים ומאז היא מלמדת בארץ ובעולם. עבודותיה של פרג עוסקות באופנים בהם מבנים חברתיים מצטלבים עם רשות הפרט. באופן טיפוסי, הפרויקטים שלה מתבססים על תיעוד, אך הם מסבים את המציאות למעין אירועים תיאטרליים. תוך שימוש בטכניקות עריכה מורכבות ומיצבי מולטימדיה משתנים, העניין של פרג בסכמות חברתיות משרטט פרספקטיבה אישית ומעניינת. עבודותיה הוצגו ב-PS1 שבניו יורק, במכון סמיתסוניאן שבוושינגטון, ב-KW בברלין, במוזיאון ישראל ובמוזיאון ת"א, שם גם הציגה את התערוכה שזיכתה אותה בפרס קרן נתן גוטסדינר לאמן צעיר.

בועז ארד נולד בישראל (1956), חי ויוצר בתל אביב. אוצר בגלרית המדרשה בתל אביב ומרצה במדרשה לאמנות ובבצלאל. תערוכות יחיד נבחרות: 2011 "לחן עממי", גלריה רוזנפלד; 2009 "מלכי ישראל", גלריה רוזנפלד; 2008 "אוי ואבוי", גלריה רוזנפלד; 2007 "וּוזוּוז", המרכז לאמנות עכשווית, תל אביב (קטלוג).

בצלאל

עלה בתאריך: 20 ביולי 2012

אוצרת: אלי ערמון אזולאי עוזרת לאוצרת: עפרי גרינבאום