2012 We
  • אקספרימנטלי
  • הזיות
  • מיצב
  • פרפורמנס
שתפו
twitter
facebook
פסטיכנס לקולקטיבים יוצרים


קולקטיב: התארגנות של יוצרים לטובת פעולה או מטרה משותפת, תוך יצירת מנגנון המאפיין המתייחס לאג'נדה, לחיי היומיום של הקבוצה, לאפשרויות הכלכליות העומדות בפניה. כל קולקטיב מוצא את הדרך להגדיר את עצמו ואופני התנהלותו במרחב.

We שואף להפגיש בין קולקטיבים הפועלים במרחבי יצירה שונים במטרה לחשוף את הפרצופים, הסיפורים והמערכות שהובילו להתגבשות הקולקטיב. על-ידי מיפוי והגדרת האופן שבו מתגבשים ופועלים קולקטיבים ננסה גם להציץ קדימה - אל האפשרויות והאתגרים שעשויים לצוץ בעתיד לבוא.

עונת התרבות בירושלים, ביחד עם קולקטיב "אף" הריחני, עורכים מפגש פסגה של יוצרים מאוגדים בעיר, בארץ ובעולם. קולקטיבים יתכנסו בירושלים לסדרה של פעולות משותפות ואישיות הנעות בין חללי יצירה שונים. הקהל יוזמן להשתתף, להביט, להגיב ולבחון ההקשרים המרתקים שמציעה הפעולה המשותפת ליחיד ולכלל.

מתחם הנסן הוותיק בירושלים, על עשרות חדריו, יהפוך לפסטי-כנס עשיר ומגוון: פסטיבל צבעוני ותוסס לצד כנס שבמרכזו מעין יריד  “Open Source” קולקטיבי של מחשבות ודרכי יצירה במטרה לשאוב אחד מהשני הכוונה, השראה ולהכשיר את הקרקע לשיתופי פעולה אפשריים. נציגים מקומיים ובינלאומיים יציגו בהנסן את מרכולתם היצירתית, ידברו, ישירו, ייפגשו, ישאלו שאלות, יתהו תהיות ובעיקר יחלקו יחד טריטוריה זמנית עם אג'נדה משותפת.

מתחם הנסן, ששימש בעבר כבית המצורעים, ממוקם בשכונת טלביה ונמנה ברשימת 110 המבנים המיועדים לשימור בירושלים. המתחם צפוי לעבור תהליך שימור ושיפוץ לקראת הפיכתו למרכז עיצוב, מדיה, קולנוע וטכנולוגיה, שישלב גם חללי תצוגה, מעבדת אנימציה, חלל קולנוע והפעלות אינטראקטיביות של מדיה חדשה. המטרה המרכזית הינה ליצור בית מציג ויוצר המשלב פעילות אקדמאית ופעילות ציבורית הפתוחה למבקרים.

במהלך היום נערכו דיונים, שיחות, מפגשים וסדנאות, ובלילה שתינו, התפרקנו, הזענו ובעיקר חגגנו את העובדה שאנחנו עוד נושמים. 

המפגש הינו התחלה של מסורת רבת שנים (אינשאללה).

יוזמה, ניהול אמנותי והפקה בפועל: עונת התרבות בירושלים בשיתוף ליאו ליברמן ויותם קלנר (מגזין האף)

מנהלת אמנותית שותפה ועורכת תוכן: רותם רוזנטל, עונת התרבות בירושלים

מפיקה: לידיה מלטין

מנהל אמנותי, עונת התרבות בירושלים: איתי מאוטנר



בית הנסן

22-23.8.2012