בדרך לאמת

2013 פסטיבל בבית
  • הפקת מקור
  • מערער
  • מפגש
  • שיח
  • פילוסופיה
שתפו
twitter
facebook


זכוכית מגדלת על מפגש רוחני-פילוסופי, מהסוג שמתקיים בחדרי חדרים - רק בירושלים

מה היה בבית?
ספק מופע, ספק שיחה, 'בדרך לאמת' הוא אירוע ששם זכוכית מגדלת על מפגש רוחני-פילוסופי, מהסוג שמתקיים בחדרי חדרים - רק בירושלים.
הרבה אנשים נוהגים לעלות במדרגות האחוריות לבית הציורי שבקטמון הישנה, בין פרחים ועצי פרי, אל ד"ר מינה פארן, הכוהנת הגדולה של צמחי המרפא הארצישראליים, שרוקחת שיקויים, ומלמדת את סודות האדמה. לא הרבה מכירים את בעלה. החכם הנסתר בעל האש היוקדת, מיכאל פארן, שבמשך עשרות שנים ערך מסעות, בין קבלה לבודהיזם, מדע לפילוסופיה, ירושלים והודו.
גיא בירן, במאי תיאטרון ומורה, אחד העולים הקבועים לרגל, הזמין גם אתכם לחוות את המפגש מקרוב. השניים נפגשו לשאול שאלות גדולות בזמנים קצרים, בצומת דרכים משמעותי בחייהם והזמינו גם אתכם להיות שותפים לרגע בדרך לאמת.

מי פתח את הדלת?

מיכאל פארן
נולד בצרפת לפני 82 שנים, אבל סופר את שנותיו מרגע עלייתו לארץ ב-1960. בהיותו ילד, הצליח לברוח מהשואה ברצף של ניסים והרפתקאות. אחרי המלחמה, היה לעורך דין בוהמיין ומצליח ועמד להינשא לאישה נוצרייה. רגע לפני חתונתו הקשיב מיכאל לקול פנימי פתאומי, ובעקבותיו עזב את חייו הקודמים ועבר לירושלים. שם, פגש את הרב צבי יהודה, בנו של הרב קוק והחליט לשנות את ייעודו. שם גם התחיל לעבוד עם נוער בבתי סוהר ועם נוער עבריין ברחובות ירושלים. בהמשך דרכו החל ללמוד קבלה בישיבת הכותל- שבה שהה במשך חמישים שנה. במקביל לתקופה זו, הרבה בנסיעות למזרח הרחוק ולדרום אמריקה, יחד עם אשתו, ד"ר מינה פארן. בנסיעותיו למקומות רחוקים ונידחים, פגש מיכאל אנשים מיוחדים, ביניהם- שמאנים, אנשי דת, מורים הודיים ומאסטרים טיבטיים, מהם הושפע ועימם שמר על קשר לאורך השנים.

גיא בירן
במאי תיאטרון, כותב ומורה. בארבע השנים האחרונות - מנהל אמנותי של הזירה הבין תחומית בירושלים.
לימד בבתי ספר לתיאטרון שונים בארץ ובעולם- בימוי, משחק, תנועה לבמה, כתיבה.
כיום מלמד בימוי בביה"ס לתיאטרון חזותי ובסמינר הקיבוצים.
מאז 1996 חונך פרויקט בימוי שנתי ב – Amsterdamse Theaterschool. בשנים האחרונות פיתח שם פרויקט תיאטרון – קולנוע, יחד עם Nederlandse NFTA- האקדמיה ההולנדית לקולנוע וטלוויזיה. מנחה סדנאות ב – National School of Drama בדלהי, הודו, שם גם הוזמן לביים.
התמחה בהוראה ובימוי של תיאטרון מקום ("סייט ספסיפיק"). העלה יחד עם תלמידי ביה"ס לתיאטרון חזותי את "ארץ חדשה ישנה" על פי כתבי הרצל, בחצר מוזיאון הטבע, בפסטיבל ישראל 2002.
שתי הצגותיו האחרונות עסקו בחכמת הנסתר היהודית, בעקבות רמח"ל ורבי ישראל נג'ארה.
ב-15 השנים האחרונות - מתרגל ומלמד מדיטציה.

 



צילומים: חנן בר אסולין

קטמון

עלה בתאריך: 3 ביולי 2013