נקודת ציון - היום הראשון

2014 נקודת ציון
  • הפקת מקור
  • מוסיקה
  • רדיו
  • שיח
שתפו
twitter
facebook
מרכז ז׳ראר בכר / הפרימיירה - ״הדרך לעין חרוד״


פתחנו את שידורינו במרכז ז'ראר בכר, שעה קלה לפני הצגת הבכורה של הזירה הבינתחומית, "הדרך לעין חרוד", בבימויו של צבי סהר. ההצגה מתבססת על ספרו של עמוס קינן, העוסק בישראל אחרי הפיכה צבאית.



 בתוכנית עסקנו בחייו ויצירתו של קינן, לוחם האצ"ל שהפך לאיש שמאל רדיקלי, עם בתו העיתונאית שלומציון קינן ועם ד"ר טלי גולדשמידט, בהצגה עצמה (שמוצגת על הבמה בעזרת שחקנים, בובות, מלח ומצלמות) דרך שיחות עם הבמאי ועם מנהלה האמנותי של הזירה הבינתחומית גיא בירן, והמשכנו הלאה לדיון בהיסטוריה של קיבוץ עין חרוד עצמו, שחולק לשניים בעקבות "הפילוג", ושאלנו את אשת הקולנוע הדוקומנטרי ענת זלצר, יוצרת סדרת "הקיבוץ" (יחד עם מודי בר און) האם גם אנחנו, במציאות הטעונה שלנו, עלולים למצוא את עצמנו במציאות של "ישראל איחוד" ו"ישראל מאוחד".

הנה ציטוטים נבחרים מתוך הראיונות:
"אחד הציטוטים שעמוס קינן מעולם לא התעייף מלחזור עליהם היה ש'המדינה הרגה לי את המולדת'" (שלומציון קינן)

"המקום שבו אנחנו עדיין יכולים להיות טהורים, יפים וצודקים נרמס" (שלומציון קינן)

"כל הדיסציפלינות הגדולות של החירות, כולל המרקסיזם, טעו בזה שהם חשבו שאנשים רוצים להיות מאושרים, כשבעצם רוב האנשים רוצים שיהיה להם נוח" (שלומציון קינן) 

"הקיבוצים מאוד נבוכים מהסיפור ההיסטורי הזה של הפיצול בעין חרוד. הייתי צריכה ללכת לפרוטוקולים שהיו מוחבאים עמוק-עמוק. תמיד הייתה אלימות בשיח, אבל לא היה אינטרנט, לא היה פייסבוק וזה היה סמוי מן העין. לפעמים אני חושבת שהעובדה שאנחנו מגיבים להכל בזמן אמיתי לא יאפשר החלמה" (ענת זלצר)

 

לשמיעת התוכנית המלאה

מרכז העיר

שדרן: איתי מאטונר

עורכים: עידו בלאס ואריאל אדירם

מפיק: נועם כוזר