נקודת ציון - סיכום המסע

2014 נקודת ציון
  • הפקת מקור
  • רדיו
  • אמנות ציבורית
  • מוסיקה
  • שיח
שתפו
twitter
facebook
מדברים אמנות תחת אש


רדיו "נקודת ציון" נולד מתוך הרצון להקשיב ולהשמיע – דווקא בתקופת מלחמה. מתוך הצורך הפנימי שלנו לבחון איך אנחנו, בעונת התרבות בירושלים, יכולים עדיין להשמיע קול של תרבות ואמנות בזמן שהתותחים מרעימים מעלינו, איך אנחנו ממשיכים להקשיב לעיר הזאת, שבקיץ 2014 נדמה שהפסיקה לשמוע. 

 



במשך שבוע שלם עברנו בין נקודות בירושלים שבהם התקיימו אירועי תרבות תחת אש והצבנו שם את ניידת השידור הנודדת. המנהל האמנותי של העונה והשדרן במיל' איתי מאוטנר פתח בכל יום מיקרופון לשעתיים של שיחות ודיונים על המקום, על המצב ועל ירושלים שבתווך.

כל תוכנית נפתחה בנקודה שיצאה מהמקום שבו הצבנו את הניידת או מאירוע האמנות שהתקיים בו והסתיימה במקום אחר, חופשי מכבלי המיקום הגאוגרפי – מקום שאליו התנקזו השיחות, ההגיגים והדיונים של האורחים והמארח. כי ככה זה ברדיו – הוא מלא באפשרויות מתחום השמע, אבל גם מבקש מאיתנו קשב.

נדדנו במשך שבוע בלבד בין מוקדי התרבות של ירושלים. עברנו מתרבות גבוהה בז'ראר בכר לתרבות עממית בשוק מחנה יהודה, מקודש הקודשים של האמנות במוזיאון ישראל למרכז הניו מדיה בבית הנסן, מבית אבי חי המעונב לאברם בר המשוחרר. החלפנו טילים על תל אביב, באר שבע, זיכרון יעקב וערי השפלה ופעילות קרקעית בלב עזה בהפסקת אש שברירית ונדדו מפסימיות של חזרה לימי הפיגועים ועד לאופטימיות זהירה של חזרה לשגרה.

אין מה להגיד - שבוע משוגע. שבוע של אמנות תחת אש. שבוע של אמירה והקשבה. 

ירושלים

מגיש: איתי מאוטנר

עורכים: עידו בלאס ואריאל אדירם

עורך מוסיקלי: גיל רוביו

מפיק: נועם כוזר

טכנאים: אסף אלמוג, נמרוד הלברטל, עדי מור