2016 על החיים ועל המוות
  • מערער
  • ברגוע
  • רדיו
  • פרפורמנס
שתפו
twitter
facebook
מופע רדיופוני-בימתי שמתחיל מהסוף


מעבדת הרדיו סיפור ישראלי הופכת את האינטימיות של הרדיו לחוויה בימתית חיה ופורצת תודעה



קניתם כרטיס. צעדתם בשביל הגישה. משמאלכם הנוף הכי יפה בעולם של חומות האבן של העיר העתיקה. מימינכם הכנסייה הסקוטית על כל הדרה המאופק. באמצע –  במעלה גרם המדרגות - מחכים לכם כיסאות עץ מעט חורקים. מולם, על הבמה, ניצבים המוסיקאי והיוצר דויד פרץ, אנשי הפודקאסט עטור השבחים והפרסים סיפור ישראלי ווידיאו ארט של דניאל זיני.

עכשיו אפשר להתחיל.

 

 

 ההתחלה. בחור/ה פוגש/ת בחור/ה, ביצית פוגשת זרעון, סיכוי של אחד לשלושה מיליון. אבל יש חיים שמתחילים אחרת לגמרי, בדרכים שאפילו הדימיון הפראי של הטבע לא הצליח לברוא.

 

הסוף. הפרידה של הרוח מהחומר, הריטואל המוכר, אבן שמסמלת זכרון. אבל ישנם מקרים שבהם הסוף הוא הגשמה של חלום, מקרים שבהם הסוף הוא התחלה שמעבר לרציונל.

 

בעבודת במה מוקפדת ומרתקת, מביא צוות הפודקאסט המוכר "סיפור ישראלי" מקבץ מאלף של סיפורים שונים ומשונים על החיים, ועל המוות. את ההתחלה המוכרת לכם יחליפו סיפורים של יצירת חיים לאחר המוות וניצחון הטכנולוגיה על הביולוגיה. פיתוחים ישראלים מאפשרים לבני משפחה לשמר בחיים את זכרון יקיריהם, ומייצרים סיטואציות עוצמתיות כמו זו בה סבא וסבתא הופכים להורים של הנכד שלהם. את הכוח העצום של החיים תפגשו גם דרך סיפורה של משפחה דרוזית מבית ג'אן, ששכלה שניים מבניה, רק כדי לגלות שנשמתם התגלגלה לילדים בכפר השכן. הסיפור המצמרר מפורר לחלוטין כל הסבר רציונלי ומעמת אותנו עם אחת מהשאלות הנצחיות המטרידות את האנושות – מה קורה לנו ברגע שאחרי? ומה אם, כמו שהאמין שלמה אבני, אין בכלל רגע שאחרי? אבני נלחם במשך העשורים האחרונים של חייו כדי להיות האדון של רגעיו האחרונים. במאבק משפטי ממושך הצליח להתגבר על טאבואים עתיקים והלכות דתיות וסגר בגופ(ת)ו את המעגל הקסום של החיים.

 

את מקבץ הסיפורים פורצי התודעה הללו משלימים, בתמונה ובצליל, עבודת וידאו-ארט של האמנית והיוצרת הדוקומנטרית דניאל זיני ומוסיקה מקורית של היוצר דויד פרץ.

 

למשך ערב אחד, בליבה של הכנסייה הסקוטית, תקבלו הזדמנות לחשוב מחדש על האינטימיות של הרדיו, על הפלא של החיים ועל העוצמה של המוות. תוכלו להקשיב, לשמוע, לראות, להרגיש, להתרגש ולצעוק "על החיים ועל המוות!"

הכנסייה הסקוטית

משתתפים: מישי הרמן, יוחאי מי-טל, שי סתרן ומאיה קוסובר

משתתפים מחליפים: עלא דקה ורותי גרוסמן

ניהול אמנותי : דפנה קרון

מוסיקה מקורית: דויד פרץ

וידאו: דניאל זיני

הפקה: מאיה טימסיט

עיצוב תאורה וחלל: יאיר ורדי

תודה לסנט אנדרו׳ס, כנסיה סקוטית ובית הארחה