2017 מקודשת 2017
  • על הרגליים
  • מוסיקה
שתפו
twitter
facebook
חתמו את הלילה של שוטטות לבנה במופע זריחה


האחים דאוד וסלאח אל כוויתי היו כוכבי על בעיראק של שנות ה-40 של המאה הקודמת. הם כתבו שירי אהבה, געגוע וכמיהה, שנגעו בשורשי הרגש האנושי המשותף לכולנו, וזכו להצלחה אדירה. אבל כשעלו ארצה, עם הקמת המדינה, הם נאלצו להסתגל למציאות אחרת. השפה הערבית נזנחה, העושר והיופי שביצירותיהם הפך לנחלתם של מעטים ותהילתם התעמעמה. כמעט 80 שנה אחרי, החליט דודו טסה, הנכד של דאוד, לחזור ולהאיר את היופי הגלום בשירים של סבו ואחיו.
ראשיתו של הפרויקט ב-2003, כשהשיר "פוג אל נאחל" נכלל באלבום "מתוך בחירה" של טסה, והופיע בפסקול הסרט "סוף העולם שמאלה". כמעט עשור לאחר מכן, אחרי תהליך הבשלה וחקירה, שוחרר האלבום הראשון של דודו טסה והכוויתים. האלבום, שזכה לשבחים ולביקורות נלהבות, הצליח לשמור על הקסם המקורי של השירים ובמקביל העניק להם פרשנות עדכנית, כזו שממיסה את גבולות הזמן והמקום וצובעת אותם בצבעים רעננים. 
ב-2015 שחרר טסה אלבום נוסף משירי האחים אל כוויתי, וחשף מחדש שירים נוספים מאוצר היצירה שלהם. באלבומים השתתפו נינט, ברי סחרוף, יהודית רביץ, ריף כהן ואחרים, כשכולם שרים בעירקית את המילים המקוריות. בשנה האחרונה זכו טסה והפרויקט להצלחה עולמית גדולה כאשר נבחרו ע"י להקת רדיוהד כמופע החימום שלהם לסיבוב ההופעות של הלהקה בארה"ב.


במקודשת חתמו טסה והכוויתים את הלילה של שוטטות לבנה עם מופע זריחה חד פעמי, שהדליק אור ראשון על העיר העתיקה ולקח אותנו מנופי עיר הקודש המתעוררת אל הנופים והמראות המוקדשים והנשכחים שבין הפרת והחידקל.

 



מגדל דוד