2017 מקודשת 2017
  • ברגוע
  • מוסיקה
שתפו
twitter
facebook
אחד הקולות הבולטים של הדור במופע מרגש במגדל דוד


הוא נולד בבאר שבע, עבר לתל אביב, הסתובב בעולם והגיע לירושלים. הוא גדל כחילוני, היה במסע רוחני והגיע אל היהדות. הוא גדל במשפחה מוסיקלית, גיבש לעצמו סגנון ייחודי והפך לאחד היוצרים והמבצעים החשובים בישראל. הוא נטוע ברוק, התנסה באינספור סגנונות אחרים, ויוצר בלי לשקוע בז'אנר זה או אחר. הוא אישי ואוניברסלי, מקומי ועולמי, גשמי ורוחני, נשגב ויומיומי.
השנה שחרר אביתר בנאי את אלבום הסולו השישי שלו, "לשונות של אש", ושוב הצליח להפתיע ולחדש בדרך שבה הוא מחבר בין רעיונות ותפיסות. חציו של האלבום הופק על ידי תמיר מוסקט, והוא מחובר אל עולמות האלקטרוניקה והסימפולים. את החצי השני הפיק נאור כרמי, והוא מופשט ומהורהר יותר. שני החלקים האלו, בדיוק כמו ריבוי מרכיבי הזהות של בנאי עצמו, מתפקדים בהרמוניה מושלמת ויוצרים את אחד האלבומים המלאים והעמוקים שנשמעו כאן בשנים האחרונות.


בנאי משלב ברגישות בין שיריו המוכרים ליצירות החדשות, ובין זהותו בעבר ובהווה, ומכניס את הקהל להצצה אל חייו הלא שגרתיים והמסקרנים. המופע של בנאי הוא הזמנה לחלוק איתו "מחשבות שמתנגשות בקירות הלב" ללקט יחד "מילים להתבהרות" ו"לגעת בחום" בלב רחב ופתוח.



צילום: אריאל עפרון

מגדל דוד

תופים: ז'אן פול זימבריס

גיטרות: עמית יצחק

גיטרה בס וכלי הקשה: אברי בורוכוב

קלידים וחצוצרה : רועי חרמון

הפקה מוסיקלית: אסף אמדורסקי