הדים 2017

2017 מקודשת 2017
  • אקספרימנטלי
  • הזיות
  • בתנועה
  • מוסיקה
  • פרפורמנס
  • מיצב
  • רדיו
  • בינלאומי
שתפו
twitter
facebook
חווית סאונד לילי בלב העמק הכי אורבני בסביבה


חיכינו עד שהחשיך וירדנו אל עמק המצלבה. הירח ואורות הכרך שמסביב האירו די והותר את השביל. באנו מכל כיוון שבא לנו, בכל כניסה המתינה לנו קבלת פנים שונה. הקשבנו לה. נתנו לה להוביל אותנו אל תוך חווית סאונד לילית, אישית וחד פעמית. הרשינו לעצמנו לשוטט בין הקולות, לגלות את הרחשים וללכת לאיבוד בין הצלילים השונים והמשונים שפגשנו.

אחרי המסע המהולל בוואדי של עין כרם ב-2017, השנה הזמין אתכם הדים ללכת בעקבות הקול, במסלול שאין לו התחלה  וסוף מוגדרים. מסלול מעגלי בשטח הפתוח שמאחורי מנזר המצלבה, בין הצופים למוזיאון, כשרק האוזן הסקרנית שלכם הובילה אתכם בין העבודות השונות.

בשטח המתינו לכם שופרות סאונד שהידהדו שורה ארוכה של מוסיקאים וצלילים. הקולות שלהם טיילו בעמק, התנפצו על קירות המנזר, פשפשו בין השיחים. לסירוגין, הגיחו צלילים משלל מקומות בלתי נראים: מסולו גיטרות צוקים אימתני שנבע מאזור המוזיאון, דרך צווחות הרמוניות הבוקעות מן האדמה ועד רחשים שלא ברור מי באמת יוצר אותם.

העמק כולו, לרבות השכונות השכנות והכבישים סביב, לקחו חלק בחווית סאונד הלילית הזו. לכם נותר רק לרדת מהשבילים הרגילים ולפקוח טוב טוב את האוזניים.

 



 

פירוט העבודות:

 

סולו צוקים (שאול קוהן ודניס סובולב)

יצירה לשתי גיטרות חשמליות אשר נכתבה במיוחד בשביל הדים על ידי שאול קוהן, ותבוצע יחד עם דניס סובולב. היצירה סובבת סביב המרחב שבו היא מבוצעת – שני גיטריסטים, במרחק 200 מטר אחד מהשני, מנגנים בווליום ענק מנקודת גובה אל תוך העמק, שם נמצא הקהל. הקשר בין הגיטריסטים והקשר שלהם כיחידה אחת מול החלל הוא השאלה התהליך והתשובה של עבודה זו.

 

תיבת תהודה בתיבת תהודה (אור סיני)

גוף התהודה החי של כלי המיתר (קונטרבס, צ'לו, ויולה) נכנס לגוף התהודה של המנהרה המשופעת העוברת מתחת לכביש סואן, אלו יוצרים דו שיח חי בניהם במחזוריות ארוכה במשך ערב שלם העבודה בוחנת את התהודה של הכלים בתוך התהודה של החלל ואת עולם הסאונד המתערבל מהפנים אל החוץ ולהיפך; את ההיבדלות וההיטמעות של הנגנים והכלים במנהרה שהיא מעין רחם אורבני ממנו נשמעים רחשי העיר.
בהשתתפות: דן וינשטיין - צ׳לו, איילת לרמן -ויולה

 

המייצג של המיוצג (יוני ניב: סינטיסייזר אנלוגי. תום סולוביציק: סקסופון סופרן)

היצירה חוקרת את השימוש בתדרי הפרש ליצירת אותות שמקורם באוזן הפנימית של המאזין במרחב ריטמי אינטנסיבי, בניסיון לאזן את הלחץ הכפול, התמידי, משני צידיה של הממברנה. העבודה הוצגה לראשונה בפסטיבל טקטוניקס ב-2015, ועברה אדפטציה למרחב האקוסטי הייחודי של עמק המצלבה בירושלים.

 

בין העולמות (יעל לביא והראל שרייבר)


על ידי שילוב של קאנון ואלקטרוניקה, נעים יעל לביא והראל שרייבר בין עולמות מוסיקאלים שונים. בין מוסיקה אלקטרונית לנגינה מסורתית, בין מבנים ברורים לאבסטרקט. מעבר מהעממי אל עתיד מעורפל.

 

ס-עמק x 3 (אלכס דרול ואריאל ערמוני)

יצירה ל-2 מתופפים, 3 תופים ו-4 מגברים

 

הצטלבויות (עמית פישביין)

יצירה למרחב בו הקול וההחזר משוחחים בהשתתפות: לילה בטרמן, מיכל תמרי, יפעת זיו, שירה וורז, שרון אלעזר ושירי רייזמן

 

חצוצרות צלובות (אור רימר)
יצירה לחמש חצוצרות והחזרים
חצוצרנים: טל אברהם, יוחאי ורד, עידן רוה, אמיר רבינוביץ, אלי פרמינגר

 

תקליטן מרחב (עופר טיסר)

פריסת אגפים מתאי הזכרון, בצורת הקלטות שאספתי ויצרתי. רגעים פיזיים ומופעים רגשיים מתורגמים לתנודות של אוויר וחומר כדרך להפוך את שביל האופניים והריצה למערה אורגנית שההליכה בתוכה מספרת הרבה סיפורים קטנים ורומזת על סיפור אחד גדול.

 

מגנטוספציה בירושלים (פטריציה רוטנשטיינר ודווי דה וורי)

מיצב ומגדל רדיו - סדרת מיצבים ומיצגים שמתקיימים סביב גלי רדיו ושדות מגנטיים שנוצרים, מטופלים משודרים ונקלטים על ידי מנגנון לביש שעיצבו היוצרים. הצלילים הופכים לשמיעים בעזרת סאונד אלקטרוני.

 

רוזטה - מיצב סאונד לאובייקטים ממוגנטים (ליאור פינסקי)

רוזטה היא מיצב סאונד לאלמנטים עצמאיים מבוססי רמקולים ובטריות שממוגנטים לעמודי התאורה המשמשים את אזור החנייה של מוזיאון ישראל. כל אלמנט מבוסס על פידבק פגום שנוצר בין שאיפתו הפיזית של האובייקט לסגירת מעגל חשמלי אך בו בעת אינו מאפשרת אותה. התוצאה היא שדה של פולסים לא יציבים שמתחברים ליצירה כאוטית מתמשכת.

 

Smart-ing Bodies (אוולינה רייקה)

מיצב סאונד לגונג רובוטי במנהרת השתינות המקורית

 

סינתי אנושי (ז'י יון קאנג)

יצירה שהופכת את הגוף האנושי כאלמנט מוליך ומחברת בין מקורות סאונד אקוסטיים, דיגיטליים ואנלוגיים.

 

הימים הבטוחים (דניאל קיצ'לס)

אלבום הסולו הראשון של סולן יאפים עם ג'יפים בעיבודים מיוחדים להדים

עמק המצלבה

מנהלים אמנותיים: אמיר בולצמן ולארס סרגל

מפיקה: איילת גבעוני

דימוי: דור זליכה לוי

מנהל אמנותי מקודשת: איתי מאוטנר