2017 מקודשת 2017
  • הפקת מקור
  • גילוי
  • בינלאומי
  • מוסיקה
שתפו
twitter
facebook
מאסטר הפריקשיין ההודי טרילוק גורטו ותזמורת ארמון בזמן מישראל


בסוף מוסיקה היא עניין של חיבורים. היכולת לקחת שני תווים או שני מקצבים או שתי מנגינות ולהלחים אותם יחד. וכשזה עובד - שומעים שזה זה. ונוצר משהו חדש. מעניין. מרגש. ערב לאוזן. נו, עזבו אתכם ממילים – נוצרת מוסיקה חדשה. זה בדיוק מה שהתרחש על הבמה של מגדל דוד – כשהמאסטר ההודי טרילוק גורטו והתזמורת העכשווית ארמון בזמן הלחימו את הקסם שלהם יחד.



טרילוק גורטו נמנה על דור המייסדים של סצינת הפיוז'ן ההודית. בשנות ה-80 של המאה הקודמת הוא נתן את הקצב לאחד מהרכבי הג'אז המוכרים והאהובים ביותר אי פעם – ORAGON ומאז הוא ניגן ויצר יחד עם מאות מוסיקאים מכל הסגנונות – מבוב דילן ואנני לנוקס, דרך ביל אוונס וזאקיר חוסין ועד מירי מסיקה. גורטו עיצב לעצמו מערכת תופים ייחודית ויוצאת דופן שכוללת גם סט תופים מערבי וגם סט טאבלות מזרחי וההופעות שלו הן מסע מרגש שנע במהירות מהודו ועד ניו אורלינס, כשבדרך הוא עוצר לשאוב השראה ומקצבים כמעט מכל נקודה על גלובוס.

תזמורת "ארמון בזמן" מחברת כאן ועכשיו בין המוסד הקלאסי־תזמורתי לסאונד עדכני מהעולם האינדי והאלקטרוני. התזמורת הצעירה, שמרבית חבריה נמצאים בשנות העשרים לחייהם, קמה ב-2015 בפיתוח בית אבי חי והיא מספקת חוויית קונצרט ייחודית וסוחפת. בשנה שעברה הם פתחו עבורנו את ליל השוטטות הלבנה, והשנה, יחד עם טרילוק גורטו, הם ביצעו יצירות שעובדו במיוחד לקונצרט המשותף. מקימי התזמורת, מתן דסקל ושלו נאמן, ניסו להפוך את מכות התוף של טירלוק לפרטיטורה לתזמורת.

 

מוסיקאים:
לחן: טרילוק גורטו, שלו נאמן ומתן דסקל
פריקשיין: טרילוק גורטו / ניצוח: מתן דסקל / חליל: רחל מזור / אבוב: מריונה גודיה / קלרינט: נועה יעקוב / בסון: מיכאל רוסלר / סקסופון סופרן: עובד פינצ'ובר / קרן יער: עופר עציוני / חצוצרה: טל אברהם / טרומבון: מעיין מילוא / תופים: חיים פסקוף / פריקשיין: שלו נאמן / גיטרה: עדן ניר / גיטרה בס: ניתאי מרקוס / סינטיסייזרים: יונתן דסקל / מחשב: אסף מידן / נבל: טל וקנין / שירה: דניאל קריאף, אנה לן / כינור: בנדיקט בינוואלד, ידידיה שוורץ / ויולה: נינה לוטרמן / קונטרבס: מיכאל אדוארדס / ניהול תזמורת: טל דונר

 

מגדל דוד