2018 מקודשת 2018
  • הפקת מקור
  • מוסיקה
שתפו
twitter
facebook
איתמר דוארי מפליג למסע מוסיקלי מסביב לים התיכון בהשתתפות מחטפ דמיר (טורקיה) מריה מזוטה (איטליה), ריה אלינידו (יוון) וחיה סמיר (ישראל) | הפקת מקור מיוחדת למקודשת


דוארי הפליג למסע גילוי אישי, ארוך ומקיף, סביב הים הזה, שכל כך הרבה קולות וגוונים יש לחופיו, ואסף אל ירושלים ארבע מוסיקאיות מבריקות, שמעניקות פרשנות עכשווית למסורות עתיקות. הוא עיבד, חיבר ויצר הרמוניה חדשה ומלאת תשוקה.

הזמנו אתכם להצטרף להפקת מקור חד פעמית שחיברה בין טורקית, איטלקית, ערבית ויוונית לכדי הרמוניה חד פעמית. מופע מרגש וסוחף במיוחד, שנוצר מהמסורות והדיאלקטים השונים של המזרח התיכון שפה מוסיקלית משותפת ועדכנית של כוח ועוצמה נשית על הבמה.

במרכז ההיכל הקסום של ימקא עמדו, לראשונה יחד, 4 סולניות ויוצרות שיציגו את שירת העם של מולדתן. מטורקיה הגיעה מחטפ דמיר - ילידת אנטליה ונגנית קמנצ׳ה נפלאה, מאיטליה עלתה מריה מזוטה - אמנית טרנטלה ונגנית טמבורלו ממחוז סלנטו שבדרום, ואת איי יוון ייצגה ריה אלינידו - ילידת סלוניקי שממזגת את הרמבטיקו עם שירת המזרח התיכון. חיה סמיר, הישראלית שנולדה להורים מוסלמים מקהיר, חברה את האורחות לכאן ועכשיו ותשלב בין ערבית מסורתית לשירים מראשית החזרה היהודית לארץ ישראל.

כל אחת מהנשים הביאה איתה לבמה בסערה את הנדוניה של המטען המוסיקלי והתרבותי שאותו היא מביאה מהנמל הפרטי שלה, אבל הקסם האמיתי התרחש כשהן ייצאו יחד, בהובלתו של דוארי, להרפתקה מוסיקלית משותפת וחדשה שיצאה מלב ירושלים והפליגה אל השקיעה.

 

סולניות:

מחטפ דמיר (טורקיה) - שירה, קמנצ׳ה

מריה מזוטה (איטליה) - שירה, טמבורלו

ריה אלינידו (יוון) - שירה

חיה סמיר (ישראל) - שירה

 

ההרכב:

איתמר דוארי - ניהול מוסיקלי, עיבודים, כלי הקשה

רוני עברין - כלי הקשה

אביב בכר - עוד, קופוז, לפ סטיל

ינקלה סגל - בס, בוזוקי, טאר, גיטרה

אוראל אושרת - פסנתר

 

15.8. דלתות 21:30 | תחילת מופע 22:15

16.8 דלתות 18:00 | תחילת מופע 19:00

 



ימקא