2019 מקודשת 2019
שתפו
twitter
facebook
מופע ענק, חד פעמי ומלא גרוב, שנוגן על כלי נגינה שבורים, זנוחים או תשושים


בעיר שיש בה בליל עצום של קולות, שפות ומנגינות - ההרמוניה היא סוג של פלא. בעיר שיש בה ים של חריקות, קרבות וזעקות - הסימפוניה היא בגדר נס. בעיר שיש בה חול וקודש, סדק ומזור, שבר ותיקון - השלם הוא תמיד חלום ששואף להתגשם.

ב"שלם", מופע ענק של מוזיקה מקורית, חד פעמית ומלאת גרוב, שנוגן על כלי נגינה שבורים, זנוחים או תשושים מכל רחבי העיר, הצענו רפאות ללבה של העיר. יצרנו הרמוניה בעזרת הכלים השבורים. הלחנו קול חדש ושלם מהצלילים הצורמים.

לערב אחד, מלא הוד והדר, מלאנו את לבה של ירושלים בהרמוניה שבוקעת מכלי נגינה שבורים. תחת כיפת השמים, על במת ענק ב-360 מעלות, הצטופפו כ-100 נגנים וכלי נגינה שלא הכל עובד להם ושלא הכל מתחבר. נגנים מקצועיים וחובבנים, צעירים ומבוגרים, מקומיים ואורחים. כלי נגינה ממערב וממזרח שידעו ימים יפים יותר, אבל כרגע רואים עליהם בעיקר את הפגמים.

את כלי הנגינה שכיכבו במופע אספנו מכל רחבי העיר בשנה האחרונה. כל אחד עם הפצע שלו ועם השריטה שהותיר בבעליו. בחנו את הכלים הפצועים באוזן חומלת, הסרנו מהם את האבק, חשפנו את היופי הפנימי הטמון בהם וכתבנו במיוחד עבורם יצירה שמצלצלת את כל הקסם שהזמן לקח מהם. בהמשך חיברנו נגנים לכלים, צלילים ליצירה ופנינו לשלושה מלחינים בני המקום - מאיה דוניץ, ניזאר אלכאטר ודודו טסה - כדי שיהפכו את הכל ליצירה אחת שלמה. תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח מערב לקחו את המנגינות האלה ועיבדו אותם לקונצרט ייחודי ומרגש, שמוציא מן הסדק ומן הקלקול אפשרות לתיקון.

שלם הוא מופע מחווה לירושלים, על כל הסדקים והשברים שבה. שלם הוא שיר הלל לירושלים, על כל ההרמוניות והשלמות שבתוכה. שלם הוא הצעה לירושלים שתפיק, ולו ללילה אחד (שיכול וצריך להפוך לשגרת חיינו), הרמוניה נשגבת, מרובדת ושלמה.

"שלם" נוצר בהשראת הקונצרט "סימפוניה לתזמורת שבורה", שנוצר והולחן במקור עבור המחלקה למוסיקה עכשווית באוניברסיטת טמפל, ארה"ב. הפרויקט "סימפוניה לתזמורת שבורה" נעשה בתמיכת מרכז פיו לאמנויות ומורשת, פילדלפיה.



גן מיטשל, הסמוך לחוצות היוצר

מנהל אמנותי: עמנואל ויצטום

ניהול מוזיקלי משותף: עמנואל ויצטום ותום כהן

מנצח: תום כהן

מלחינים: מאיה דוניץ, ניזאר אלכאטר, דודו טסה

מנהלת הפרוייקט: איילת גבעוני

מפיק ראשי: כרמי וורטמן

תזמורת מובילה: תזמורת ירושלים מזרח ומערב

תזמורות משתתפות: תזמורת הרחוב הירושלמית, הפיראטיות הפיראטיות ועשרות נגנים מרחבי העיר

בימוי: ארי טפרברג ומיכל ואעקנין

תאורה: אלון כהן

מתאמת הפקה וניהול קהילה: תמה קסטל

אחראי כלים: איתי אנקר

סאונד: דודי בל

תאורה: אלון כהן